Studenții de la „Cuza” fug de consilierea psihologică
Academia de gardă 18 ianuarie 2016 Niciun comentariu la Studenții de la „Cuza” fug de consilierea psihologică 17Departamentul de Servicii pentru Studenți și Absolvenți al Universității Alexandru Ioan Cuza (UAIC) a pus la dispoziția studenților, în luna noiembrie a anului trecut, un Call Center (0759065223), la care aceștia încă pot suna 24 de ore din 24, pentru a fi consiliați.
Preluarea apelurilor efectuate, pînă în prezent, a fost făcută de către voluntarii reprezentați atît de profesori ai Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, printre care s-au numărat prof. univ. dr. Ion Danfinoiu, decanul facultății sau prof. univ. dr. Ovidiu Gavrilovici, cît și de doctoranzi ai acestei facultăți. „La numărul de telefon disponibil, studenţii au sunat, dar nu într-un număr foarte mare. Ei au fost repartizaţi la psihologii voluntari pe care îi avem. Pentru noi, faptul că numărul lor nu a fost foarte mare este o problemă, pentru că am vrut să introducem o fişă medicală la înscriere sau măcar la intrarea în cămine, la cazare – o fişă în care să apară negru pe alb referiri la sănătatea mentală a studentului respectiv”, a declarat prof. univ. dr. Carmen Creţu, prorector pentru activităţi studenţeşti al UAIC.
Aceasta a precizat, însă, că din cauza medicilor de familie care au şi ei o fişă a studenţilor, fişă care mai apoi este centralizată, aplicarea acestei idei nu a fost posibilă, deoarece ar trebui ca între aceste două fişe să existe o compatibilizare. O soluţie a problemei ar fi ca facultăţile să ceară studenţilor fişe separat sau ca măcar administraţia căminelor să le impună tinerilor această condiţie la cazare, pentru ca niciun fel de incident să nu mai aibă loc. Iniţiativa de creare a unui Call Center a fost pusă în aplicare în urma incidentului care a avut loc pe data de 9 noiembrie, în Căminul C4 al Complexului Tîrguşor Copou, cînd un student a murit după ce a fost înjunghiat de un coleg de cameră.
Adaugă un comentariu