Conexiunea cu viața, fără semnal
Fă un stop cadru 13 martie 2017 Niciun comentariu la Conexiunea cu viața, fără semnal 6Gîndit în așa fel încît să ne stimuleze papilele cinefile cu un puzzle întortocheat de dramă și dragoste, filmul „Collateral Beauty: A doua șansă”, regizat de David Frankel, laureat al premiului Oscar, îl proiectează pe Will Smith în pielea lui Howard Inlet, un director comercial din New York, care-și ghidează viața și își fundamentează succesul pe o idee vizionară ce presupune existența conexiunilor între timp, dragoste și moarte.
Cînd își pierde copilul de numai șase ani din cauza cancerului, Howard se transformă într-un lunatic care, chiar și la doi ani după tragedie, este pe cale să distrugă compania în totalitate și să-și lase pe drumuri prietenii. Treptat, odată cu dezvăluirea poveștii, filmul se transfomă, într-o reprezentare nu foarte distinctă de cea a peliculei „În căutarea fericirii”, apărută în 2006, care l-a avut în centrul acțiunii tot pe Will Smith și a cărui evoluție a fost aproape identică.
Ambele producții îi atribuie lui Smith titulatura de martir care trebuie să facă față unor situații dramatice ce implică existența unui copil și care se metamorfozează spre final într-un erou mîntuitor. Astfel, după ce-l surprinzi de atîtea ori pe Smith atîrnînd pe marginea prăpastiei cu ochii în lacrimi, devine aproape imposibil să-l mai asociezi cu tînărul puternic și amuzant din „Bărbați în negru”.
În timp ce prietenii săi înceacă să se apropie din nou de el, Howard se ascunde cît poate de mult de realitate și încearcă să-și afle răspunsurile, prin intermediul unor scrisori, tocmai de la cele trei elemente pe care le venerase atît de mult în trecut: dragostea, timpul și moartea. Cînd acestea se metamorfozează, cu un pic de ajutor, în ființe umane, Howard este pus în ipostaza de a le înfrunta, iar filmul începe să demonteze, prin modul de construcție a dialogului și a interacțiunii dintre persoane, clișeele în care omul se îneacă adesea, atunci cînd deasupra capului i se ridică întrebări care nu întotdeauna permit o deslușire.
În plan secund, se construiesc alte trei povești de viață, ale colegilor lui Howard – Ed Norton, Kate Winslet și Michael Peña, care-și trăiesc propriile drame și care ajung în mod neașteptat să depindă de actorii pe care-i angajaseră ca să-și deslușească propria enigmă. Povestioarele secundare nu prind însă suficient contur, fiind puse în umbră de cursul povestirii principale, astfel că nici personajele nu sînt evidențiate pe deplin. Acțiunea nu este liniară, fiind vioaie și complexă în emoții, însă decurge de cele mai mult ori conform așteptărilor. Cu toate acestea, producția merită urmărită pînă la ultimul cadru și sorbită cu poftă la final, măcar pentru generic, cînd în fundal răsună o nouă variantă a melodiei „Let’s Hurt Tonight” a celor de la OneRepublic, creată special pentru film.
Adaugă un comentariu