Portretul iubirii este un fals autentic
Fă un stop cadru 9 decembrie 2013 Niciun comentariu la Portretul iubirii este un fals autentic 6„The Best Offer” este un film care te prinde încet, dar sigur. Îți captează atenția treptat, te amețește cu metafore și intrigi, iar apoi, fără să realizezi, ești prizonier ca într-un bazin cu nisip mișcător care îți pătrunde pînă la os.
Virgil Oldman (Geoffrey Rush), personajul principal al filmului, este un evaluator de artă, însă dragostea sa pentru pictură îl face să nu fie mereu sincer. Meticulos pînă la obsesie, dar îngrozit de contactul fizic cu alți oameni, acesta îi minte pe mulți dintre clienții săi doar pentru a avea posibilitatea să cumpere chiar el acele tablouri.
Virgil nu-și dorește operele de artă datorită valorii lor materiale, ci pentru că se îndrăgoștește, pe rînd, de fiecare dintre femeile de pe pînză.
Oldman nu-și dorește însă operele de artă datorită valorii lor materiale, ci pentru că se îndrăgostește, pe rînd, de fiecare dintre femeile de pe pînză. El compensează astfel imposibilitatea de a iubi o persoană reală și se afundă tot mai mult în contemplarea artei. Virgil este atît de absorbit de această nebunie încît ajunge pînă la punctul în care nu mai poate privi o femeie decît dacă este născută din pensulă și tuș.
Lucrurile încep să se schimbe însă atunci cînd Claire (Sylvia Hoeks) îl sună pe Oldman solicitîndu-i serviciile de evaluator. Primele încercări de a se întîlni eșuează, lucru care îl enervează la culme pe expertul de artă. Totuși nevoia de a-i elucida misterul tinerei a cărui voce nu a auzit-o decît la telefon îl atrage tot mai aproape de aceasta.
Află apoi că tînăra suferă de agorophobie, frica de spațiile deschise, la care se adaugă și neîncrederea pe care aceasta o are față de oameni, iar asta îl face pe evaluator să-și dorească și mai mult să o salveze pe aceasta. Claire nu a mai ieșit din vila familiei de cînd era doar o copiliță, iar moartea părinților ei a rupt și mai mult contactul pe care îl avea cu exteriorul. Chiar dacă este baricadată în camera sa, Virgil reușește treptat să dărîme zidul pe care tînăra l-a construit în jurul ei, reușind în același timp să scape și acesta de frica de a avea contact fizic cu oamenii.
Totul începe să se transforme într-o poveste de dragoste, însă realul pare a mai avea o față și la fiecare cadru descoperi parcă un nou strat al călătoriei narative. Turnul în care s-a închis frumoasa tînără se transformă într-o casă de cărți de joc, unde nimic nu mai pare a fi real, iar iubirea, prietenia, sau oricare alte sentimente umane, pot oricînd fi falsificate, asemeni oricărei alte opere de artă. Doar că orice fals ascunde în el și ceva original.
Adaugă un comentariu