Tablou în umbre și contururi sîngerii
Fă un stop cadru 13 martie 2016 Niciun comentariu la Tablou în umbre și contururi sîngerii 14Filmul „Jarhead 3: The siege”, în regia lui William Kaufman, aduce în prim plan viața pușcașilor marini de elită, dintr-o bază americană situată în mijlocul zonelor de conflict, pentru care păstrarea unei ordini platonice, obținute cu mari eforturi, este prioritară. Scopul principal pe care aceștia îl au este de a proteja informații clasificate aparținînd guvernului american, extrem de importante pentru anihilarea inamicului.
Acțiunea îl are în centru pe caporalul Evan Albright (Charlie Weber), un tînăr ambițios, care își arată încă de la început dorința de afirmare. Atitudinea impozantă și abilitățile înnăscute îi atrag o serie de conflicte cu echipa și cu superiorii săi, dar îl ajută să descopere că ambasada se află de ceva vreme sub supraveghere inamică. La scurt timp după ce bănuielile sale se confirmă, baza este atacată de către o grupare teroristă condusă de un militant periculos, ce se bănuia a fi mort. Soldații prinși ca într-o cușcă în locul ce pînă nu demult le era fort de apărare, se văd nevoiți să se mobilizeze cu rapiditate, să ofere protecție celei mai importante piese din sistem, ambasadorul, și să distrugă la timp toate actele care i-ar putea compromite.
Scenele pline de suspans, în care se întrevede deseori deznodămîntul, se împletesc cu răsturnările de situație și cu momentele ușor dramatice, care urmăresc drumul tînărului Albright spre desăvîrșirea specific umană. Acesta învață într-un timp scurt care sînt virtuțile pe care un om, cu precădere un conducător, trebuie să le dețină, începînd cu importanța fiecărui membru din echipă, pînă la a pune loialitatea față de patrie mai presus de loialitatea pentru convingerile personale.
Filmul se construiește în jurul unei situații intrigante, căci conducătorul grupării pare să aibă ca argument pentru atacul asupra ambasadei o dispută deschisă cu fratele său, care devenise unul dintre furnizorii de informații ai ambasadei. Acest fapt dă un înțeles metaforic peliculei, lăsînd loc interpretărilor și oferind o perspectivă distinctă de a privi și interpreta cauzele pe care se fundamentează un război, ajuns acum la rang de artă.
Text de Andreea ANTON
Adaugă un comentariu