Cine oferă mai mult primește Prima TV
Mai plați ca ecranul 3 iunie 2019 Niciun comentariu la Cine oferă mai mult primește Prima TV 39Prima TV, canalul de televiziune din România care a înregistrat recorduri de audiență cu emisiunile-concurs, reality show-urile și emisiunile de divertisment , caută acum cumpărător. PricewaterhouseCoopers (PwC), cea mai mare companie de consultanță, de servicii profesionale și audit din lume, este cea care se va ocupă de găsirea unui cumpărător, aceasta fiind urmarea unei hotărîri luate de creditorii și reprezentanții companiei de a acorda un mandat exclusiv către PwC în acest scop. Astfel, de televiziunea care aparține societății Prima Broadcasting Group SRL, se va ocupa o echipă printre ai cărei membrii se numără Grigore Ureche, fostul director general al Antenei Group, care a revenit de curînd la PwC ca lider al departamentului de Fuziuni si Achiziții.
Postul tv are o istorie lungă și un brand foarte puternic încă, acest lucru făcînd din el o ocazie de dezvoltare a unei plantforme noi sau aflate la început pe piață. Intrînd în insolvență din 2015, doi ani mai tîrziu creditorii au acceptat opțiunea transferului de afacere drept plan de reorganizare, iar în luna mai a acestui an compania a hotărît să acorde mandat exclusiv de vînzare către PwC România.
Această hotărîre vine la cîteva luni după ce Adunarea Creditorilor aprobase vînzarea canalului lui Adrian Tomșa, proprietarul grupului Clever Media, care deține posturile Look, în schimbul sumei de 22,4 milioane de lei, echivalentul a 4,8 milioane de euro. Așadar, în octombrie 2018, administratorul judiciar a lansat o ofertă către toate posturile ce aparțineau Prima Broadcasting Group, urmărind o vînzare în masă. Anul acesta, în februarie, urma semnarea propriu-zisă a contractului, însă totul s-a oprit aici deoarece „nu a vrut să își asume riscuri prea mari”, potrivit lui Adrian Tomșa. Acesta declară că oferta este încă valabilă, dar se mai gîndește dacă o menține, creditorii considerînd însă că au nevoie de un consultant pentru această tranzacție.
Prima Broadcasting Group a fost lansată în 1992, televiziunea Prima TV fiind înființată în 1994, doi ani mai tîrziu. Din cauza tendinței de accentuare pe plan global a nevoii de conținut atractiv, liderul departamentului de Fuziuni si Achiziţii așteaptă noi oferte în schimbul canalului Prima TV deoarece, deși Adrian Tomșa considera prețul și condițiile rezonabile, acesta promite să dea un răspuns final pînă săptămîna viitoare privitor la menținerea acestei oferte.
Text de Diana Ursu
Adaugă un comentariu