De la dormitor la reflector
Mai plați ca ecranul 28 martie 2012 Niciun comentariu la De la dormitor la reflector 1Nu știu cît de multă lume din Iași mai urmărește sau a urmărit vreodată „Equals three” (emisiunea lui Ray William Johnson). Totuși, pentru cine nu știe despre ce e vorba, RWJ analizează în fiecare episod trei clipuri care fac vîlvă pe YouTube, de cele mai multe ori făcînd bășcălie de cei din filmuleț sau de persoana care l-a filmat.
Iar cînd nu există material proaspăt pe Internet, reciclează filmulețe de acum trei, șapte ani și încearcă să compenseze pentru lipsa de proximitate temporală cu glume exagerate și de multe ori cam stupide. Pînă acum, nimic nou. E plin YouTube-ul de dătători cu părerea, oameni lipsiți de ocupație care, în loc să producă conținut original, stau și comentează materialul urcat de alții. Și totuși, de ce orice episod din „Equals three” face un milion de vizualizări într-o zi și între 5-9 milioane de vizualizări într-o lună?
Răspunsul e simplu. E ca diferența dintre un ziar sau un portal de știri și un blog. „â3” nu e doar o chestie făcută din pasiunea unui internaut plictisit sau înflăcărat, ci are o echipă și un proiect editorial în spate. O echipă care lucrează la comentarii așa cum lucrează o redacție la subiecte și care nu lansează un clip pînă nu are o formă coerentă, care să se potrivească profilului stabilit. RWJ e ca Gâdea. Apare singur cînd vorbește despre orice, dar are o întreagă echipă în spate, care îi șoptește, care îl îndrumă și care, practic, creează conținutul prezentat de el. Și e amuzant că de foarte multe ori își dă cu firma-n cap, cum ar fi în cele foarte multe ocazii în care face mișto de hipsteri, cînd chiar el poartă ochelari cu ramă groasă, țepi și hanorac în dungi și promovează muzică „alternativă”.
Și, ca la orice produs de succes, trebuie să ne încordăm puțin mușchiul ochiului critic cînd îl privim. Cu cît clipurile analizate sînt mai amuzante sau de succes, cu atît îi ies și glumele mai bine, iar cînd materia primă e de proastă calitate, o dă în penibil, încercînd să compenseze prin poante exagerate. E interesantă evoluția emisiunii (arhiva are episoadele de doi ani încoace). Din păcate, această evoluție se referă mai mult la calitatea imaginii (și nu a conținutului) și la numărul de vizualizări.
Ioan STOLERU
Adaugă un comentariu