Ficusul și familia tradițională

Mai plați ca ecranul Niciun comentariu la Ficusul și familia tradițională 12
Ficusul și familia tradițională

Cu doar trei zile înainte de referendumul pentru „familia tradițională”, Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a modificat legislația aflată în vigoare, fiind eliminată interdicția de a transmite „îndemnuri de a vota sau a nu vota, începînd cu 24 de ore înainte de ziua votului”, cum se întîmpla pînă acum cînd oamenii erau așteptați la urne. Astfel, în cele două zile în care cetățenii români pot merge să voteze pentru redefinirea Constituției, pe posturile de televiziune pot fi difuzate spoturi prin care oamenii sînt încurajați să voteze într-un anumit fel sau să nu meargă la vot.
CNA elaborează de fiecare dată cînd se organizează alegeri sau referendumuri o decizie pe care radiodifuzorii trebuie să o respecte în timpul campaniei electorale. La fel a procedat și de această dată, adoptînd pe 20 septembrie a.c. Decizia nr. 441, care cuprindea aceleași prevederi aplicate pînă în prezent cînd s-au mai desfășurat alegeri. Numai că pe 2 octombrie CNA a revenit asupra actului legislativ și a modificat articolul 8 care interzicea răspîndirea de îndemnuri de a vota sau a nu vota (adoptînd Decizia nr. 454).

Modificarea a fost sesizată de Active Watch, care a menționat într-un comunicat de presă că prin acțiunea membrilor CNA „a fost încălcat Codul bunelor practici în materie electorală al Comisiei de la Veneția”. Articolul 65 al Codului cere să fie evitată modificarea regulilor electorale cu mai puțin de un an înainte, iar Comisia de la Veneția asociază încălcarea acestei recomandări cu intenția manipulării consultării publice. Dintre membrii CNA prezenți la ședința în care s-a modificat Decizia 441, doar trei au votat împotrivă, aceștia fiind Florin Gabrea, Dorina Rusu și Radu Herjeu. În plus, comunicatul de presă emis de Active Watch se mai menționează că „această nefastă modificare a regulilor a fost o consecință directă a intervenției unei delegații de reprezentanți ai unor biserici și ai unor instituții media – radiouri și televiziuni – aparținînd cultelor, la nivelul conducerii Consiliului”.

În timpul campaniei, au fost derapaje și în ceea ce privește mesajul spoturilor care îndemnau oamenii să meargă la referendum. Pe 3 și 4 octombrie, de exemplu, Antena 3 a difuzat un clip din care reieșea că dacă votezi „nu” la referendum s-ar putea ajunge la „căsătoria dintre un bărbat și un ficus”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top