Marketing de bazar

1001 de măști Niciun comentariu la Marketing de bazar 0

În bazar nu intri fără să plătești o taxă de 1 leu. Și aici nu există loc de ne­gocieri. În prima zi de reduceri oficiale, bazarul e pustiu. Pe ici pe colo cîte un bătrîn care-și caută cizme de cau­ciuc sau vreo tînără care nu a văzut la mall cerceii cu floricele roz. Dar negustorii cinstiți stau pe poziții și cum te apropii de ei încep să te sîcîie și să-ți spună că în standul lor găsești sigur ceea ce cauți. Dacă în­drăznești să le refuzi sfaturile gratuite pe care ți le oferă, ar fi bine să nu mai treci pe acolo o perioadă de timp.

În momentul în care te-ai apropiat de taraba lui, co­mer­­ciantul îți devine mamă, tată sau chiar iubit. E mai ceva decît un stilist.

Stilistul din Nicolina

Naivă, m-am apropiat de un stand cu blugi și m-am uitat în ochii tipului spunîndu-i că am nevoie de o pereche de panta­loni. Imediat a început să-mi scoa­tă din brațul de blugi, fel de fel de mo­de­le. Mi le-a înmînat și m-a poftit la probat în cabina improvizată. Cum ieșeam din cabină, începea să-mi spună că pantalonii îmi vin perfect, că sînt special croiți pentru mine. Văzînd că se strofoacă să mă convingă, l-am în­trebat ce era mai important, prețul blu­gilor sau satisfacerea clientului. „Pentru tine, că ești drăguță, 50 de lei, dar doar pentru tine”. Nu a fost prea mulțumit cînd i-am spus că nu am bani și poate am să trec mîine să-i cumpăr. Mi-a pro­mis că-mi pune pantalonii deoparte.

Dacă treaba cu blugii era rezolvată am spus să-mi caut și o pereche de ciz­me. Taraba de la Vicovu de Sus m-a atras cu mesajul ei publicitar: „Nu vindem răgălii”. Singura reduce­re care se vedea prin preajmă era pre­țul constant al cizmelor, indiferent de erau ele pentru femei sau bărbați. De se­zonul reducerilor, nici vorbă, princi­piul ne­go­­­cierilor aduce cîștiguri și vîn­ză­to­rilor și cumpărătorilor.

Cu hainele n-am prea dat-o la ca­păt, iar izmenele mi se păreau prea scumpe, așa că, spre ieșire am găsit un vînzător care vindea ceaune. Am pus mî­na pe cel mai mic și ca să nu plec cu mî­na goală, mi l-am cumpărat. Numai bun pentru mămăligă și foarte ieftin.

Alexandra ȘANDRU

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top