Trei ritmuri pe ceas
1001 de măști 17 decembrie 2011 Niciun comentariu la Trei ritmuri pe ceas 5Îmi dau seama că întîrzii cîteva minute, fugind din stație pe lîngă pasul lui Gabi, pe care l-am cunoscut prima dată coborînd din autobuz. El n-are parteneră de dans, eu am motiv să mă prefac că aș putea fi una și amîndoi intrăm în salonul ce pare mai mare privit prin ușa de sticlă cît un perete.
Respirînd, încă, ultima gură de aer reavăn și rece, mă scufund în energia numărătorii pe care instructorul o impune, sacadat, picioarelor ce se încordează apăsat pe podeaua parchetată.
Salonul se umple de toate vîrstele, în timp ce-l cuprind cu privirea timorată de prezența unor profesioniști în această artă pe care noi de-abia o gustăm. „Acum dansăm separat, pînă prindem pasul și-apoi în perechi”, mă lămurește partenerul meu. Înțeleg repede că ne jucăm de-a salsa, cînd intervalul 1-7 pe care instructorul îl pronunță cu intermitențe adîncite în parchet, este înlocuit de o piesă lentă, învăluită de senzualități ritmice pe care nu toți ucenicii le curpind cu simțurile. Cîteva corecturi de picior stîng și-o reiterare a pasului de bază și micul nostru grup capătă aceeași unduire, sub acordurile parcă prea lente ca să fie de salsa. „Ne apropiem de partener și încercăm un ritm mult mai rapid al aceluiași stil”, ne spune maestrul în timp ce ne urmărește, amuzat, freamătul nesigur al pașilor. Salsa cubaneză se traduce singură în doi, deși unii s-au pierdut în fascinația podelei și-a pașilor ce se prelungesc uneori cam mult pe notele prea ușor depășite în exotismul melodiei. Unii se privesc prelung și își îmbracă, surîzînd complice, rolurile de dansatori într-un salon torid de undeva din Caraibe. Alții renunță ușor, descurajați de tinerețea celor din jur și se sprijină nostalgic și obosit de peretele paralel cu oglinzile ce-și sfidează personajele cu o reflexie perfectă, intimidantă.
Aceleași stîngăcii pe alt tempo
La cha-cha descopăr că perechile s-au lăsat purtate în așa fel încît nu toți ne mai încadrăm în perimetrul oglinzilor. „Mai bine, ne putem concentra așa. Nu te mai duce acolo”, mă stăpînește Gabi, văzînd că duc dorul tabloului de pași. Începem cu o încălzire care ne îmblînzește cu totul, obosindu-ne picioarele însă nimeni nu încetează să zîmbească din toată inima. „Cha-cha, un-doi-trei, cha-cha un-doi…” și instructorul ne lasă să ghicim cadența din ondulările piesei noi. O melodie care pomenește, în sensibilități spaniole, de gentilomi ce își poartă partenerele de dans pe ritmuri latine autentice. Domnișoarele și doamnele din salon par să simtă ceva mai bine înflăcărarea muzicii, pentru că își antrenează perechea într-o emoție ritmică incitantă.
„Acum vreau sa ne relaxăm pe un jive. Jive-ul este o melodie foarte lentă. Ce vreau să faceți…”, începe profesorul nostru să ne prezinte următorul moment. E un dans cu cîteva zeci de bătăi pe minut de care îmi amintesc de prin filmele cu spirit rock’n’roll.
„Ora de dans s-a încheiat”, iar plié-ul de final ne adună pe toți în fața oglinzilor ce nu mai judecă, ci doar aprobă, sub luminile calde, prestația noastră copilăroasă. Mai degrabă abia dezmorțiți decît obosiți, învățăceii din ceata de dansatori pentru o seară par să încerce a-și aduna răsuflarea pierdută-n ultimul salt de jive. În frigul de-afară, buzele ne sînt fierbinți și frunțile ude, iar prin peretele de sticlă în care e tăiată ușa, cîțiva curajoși mai încearcă, frenetic, să prindă ritmul primului dans.
Anca TOMA
Adaugă un comentariu